Tekstgrootte
Sinds 1988 verzorgt de oudervereniging van De Zevensprong jaarlijks verschillende activiteiten op school, in samenwerking met de leerkrachten. Dit schooljaar doen we dit met 16 vrijwilligers: ouders die allerlei dingen regelen, van ijsjes halen op de ‘wendag’ tot aan het regelen van het kerstfeest.
Lees meer over de commissies en wat ze betekenen voor school! Help je mee? Meld je aan via ov@7spronghouten.nl!
Wij regelen het boeken, bezoeken en contact onderhouden met de schoolfotograaf.
We maken de dagplanning in overleg met de docenten op school. Op de dag zelf is het vooral een coördinerende rol en poetsen we brillen en snoetjes.
Elk jaar wordt er landelijk een Kinderboekenweek georganiseerd. Vanuit het personeel wordt er een plan gemaakt voor een week vol extra aandacht voor mooie kinderboeken en lezen. De OV versiert de school voorafgaand aan de week en koopt voor alle groepen een prachtig kinderboek als cadeau. De leerkrachten leveren de titels aan. Tijdens de opening reiken we de cadeauboeken uit.
De Sinterklaas commissie start in september met de eerste voorbereidingen voor het Sinterklaasfeest! De oudervereniging:
+ regelt schoencadeautjes
+ bedenkt de 'aankomst' van Sint en zijn pieten op school
+ regelt de pepernoten en de 5 december cadeautjes voor kinderen uit groep 1 t/m 4
+ versiert de school (en ruimt de versiering weer op)
+ is op 5 december aanwezig om alles in goede banen te leiden
Help je mee? Meld je dan nu aan voor de OV!
De kerstcommissie regelt samen met school de kerstviering. De kerstviering is altijd de laatste donderdag voor de kerstvakantie. Overdag is er een dienst in de kerk en de kerstviering in de klas. In de avond vieren alle klassen het kerstdiner met door de kinderen zelfgemaakte hapjes. De ouders zijn dan welkom voor een gezellige kerstborrel met warme soep, glühwein en wat hapjes. De kerstcommissie zorgt voor de organisatie van deze dag en voor de versiering van school, zodra de Sint het land weer heeft verlaten. De kerstcommissie bestaat idealiter uit tenminste 3 ouders (OV-leden).
De OV regelt de sporttoernooien, nadere informatie volgt
De Carnavalscommissie regelt het carnaval: we zorgen dat er een poster wordt ontworpen en gedrukt met de carnavalsnaam van de school. We zorgen dat hulpouders wafels komen bakken op school als tussendoortje, we verzorgen de muziek en zijn uiteraard verkleed aanwezig om de dag te begeleiden!
Deze commissie organiseert de volgende
Vasten (matzes uitdelen)
Palmpasen (school versieren)
Pasen (de paasviering)
De sponsorloop (formulieren, parcours uitzetten en stempelen tijdens de loop)
Tijdens de koningsspelen wordt er flink gesport op school. De commissie organiseert deze sportieve ochtend met gezond tussendoortje en lunch, samen met een leerkracht. Enkele weken voor de koningsspelen komt de commissie samen om de spellen te bedenken, te huren en doen ze een oproep voor hulpouders. De dag voor koningsspelen zorgen zij ervoor dat de spellen klaar staan. Tijdens de dag hebben de commissieleden een coördinerende rol. Hulpouders begeleiden de spellen. Aan het einde van de dag zorgen ze dat de gehuurde spellen weer retour gaan.
Van te voren zorgen we voor de inschrijvingen van leerlingen (formulieren uitgeven en innen). We maken een planning en schema met voldoende begeleiders en informeren hen over de routes. Ook regelen we een eet- en drinkmoment halverwege de route (zelf en/of door hulpouders) en delen we de medailles uit op de laatste dag!
Eens per jaar vindt er een schoolreisje plaats. Groepen 3 tot en met 8 hebben het ene jaar een educatieve schoolreis, het andere jaar wordt er een pretpark uitgezocht. De commissie bespreekt dit met Tim.
Ov leden zijn meestal ook begeleiders tijdens de schoolreis, ook al zit je niet in de commissie.
Voor de kleuters is er die dag een speciale kleuterdag, waarbij er leuke activiteiten worden georganiseerd. De commissie bedenkt dit samen met de kleuterleerkrachten.
Ter afscheid van de groep 8-ers wordt elk jaar een klassenfeest georganiseerd na afloop van de musical. Ook heeft groep 8 een sportieve middag met kano-en en ter afsluiting een BBQ. De commissieleden organiseren dit in overleg met de leerkracht van groep 8.
Van nieuwe leden worden we altijd blij! Sluit gerust een keertje aan bij een vergadering of vraag om meer informatie bij één van de bestuursleden! Er is altijd wel iemand op school te vinden, maar mocht het lastig zijn om ons aan te schieten stuur dan vooral een mailtje naar ov@7spronghouten.nl
Voorzitter: Irene Dolfin
Secretaris: Frederieke Leever & Renée Moerenhout
Penningmeester: Lotte Reizevoort