Pagina instellingen

Tekstgrootte

  • Home
  • Algemeen
    • Missie
    • Visie
    • Naam van de school
  • Onderwijs
    • Identiteit
    • Dalton
    • Leerlingraad
    • Eco-schools
    • Zorg voor kinderen
    • Kanjertraining
    • Parnassys
    • Social Schools
  • Schoolorganisatie
    • Directie
    • Team
    • Intern begeleider
    • Opleidingsschool
    • Medezeggenschapsraad
    • Oudervereniging
    • Klachtenregeling
  • Informatie
    • Aannamebeleid
    • Lestijden
    • Schoolvakanties
    • Ziek melden
    • Bibliotheek
    • TSO Overblijven
    • Naschoolse opvang
  • Downloads
    • Schoolgids
    • Inschrijfformulier
    • Schoolondernemingsplan
    • INFO
    • Verlof
    • AVG en protocollen
    • Gedragsprotocol
    • Passend Onderwijs
  • Contact

Zorg voor kinderen

Zorg voor kinderen

Ouders, leerlingen en de school zijn samen verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de leerling. We vinden daarom de samenwerking met ouders heel belangrijk. In de eerste weken van ieder nieuw schooljaar is er een startgesprek, waarbij wederzijdse verwachtingen met elkaar worden besproken. Hierop volgend wordt er een gesprekkencyclus op maat afgesproken. De leerkracht is het eerste aanspreekpunt voor leerlingen en ouders.


Extra begeleiding op school

Soms heeft een leerling extra begeleiding nodig om zich goed te kunnen ontwikkelen. In de klas werken wij met drie verschillende niveaugroepen werken. Het kan zijn dat leerlingen in niveaugroep instructieafhankelijk, voor wie het onderwijs binnen de groep onvoldoende ontwikkeling geeft, een korte periode extra begeleiding krijgen. Dit gebeurt altijd in overleg met de leerkracht, ouders en onze intern begeleider (IB’er).

 

Soms heeft een meer- of hoogbegaafde leerling juist meer uitdaging nodig en daarvoor is de flexgroep. De flexgroep wordt begeleid door één van onze toptalentcoaches. Als ook de flexgroep te weinig uitdaging biedt, kan er voor gekozen worden om deze meer- of hoogbegaafde leerling aan te melden bij de Virtuele Klas van onze scholenstichting Fectio. In deze klas werken leerlingen van verschillende Fectioscholen met elkaar aan projecten via Skype.

Beleid van Fectio

Samenwerkingsverband

Wanneer wij op school handelingsverlegen zijn, vragen wij externe hulp. Dit kan resulteren in een onderzoek of observatie door een deskundige. Hiervoor is het nodig dat de school, samen met ouders en een deskundige van het samenwerkingsverband (SWV), vooraf een gesprek voert om de hulpvraag duidelijk te stellen. Dit heet een multidisciplinair overleg (MDO).

Wij vallen onder het samenwerkingsverband Profi Pendi. Meer informatie kunt u vinden op www.profipendi.nl en in onze schoolgids. Mocht u nog specifieke zorgvragen hebben, kunt u contact opnemen met onze Intern Begeleider.

KS Fectio Scholen op de kaart Naar de lestijden >> Uw kind ziek melden >

Daltononderwijs

  • kinderen zijn zelfstandig en ondernemend
  • kinderen nemen de verantwoordelijkheid voor hun werk
  • kinderen organiseren en plannen hun eigen werk (tijd, tempo, volgorde)
  • kinderen kiezen
  • kinderen werken met elkaar samen
  • kinderen reflecteren
  • de leerkracht legt uit en begeleidt
  • de leerkracht gaat uit van wat het kind kan
  • leerkrachten werken samen
  • het onderwijs is efficiënt georganiseerd

Schoolgids

Kind aanmelden

Ouderportaal

Parnassys

Algemeen Missie Visie Naam van de school
Onderwijs Identiteit Dalton Leerlingraad Eco-schools Zorg voor kinderen Kanjertraining Parnassys Social Schools
Schoolorganisatie Directie Team Intern begeleider Opleidingsschool Medezeggenschapsraad Oudervereniging Klachtenregeling
Informatie Aannamebeleid Lestijden Schoolvakanties Ziek melden Bibliotheek TSO Overblijven Naschoolse opvang
Downloads Schoolgids Inschrijfformulier Schoolondernemingsplan INFO Verlof AVG en protocollen Gedragsprotocol Passend Onderwijs
Contact
  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools