Tekstgrootte
Ouders, leerlingen en de school zijn samen verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de leerling. We vinden daarom de samenwerking met ouders heel belangrijk. In de eerste weken van ieder nieuw schooljaar is er een startgesprek, waarbij wederzijdse verwachtingen met elkaar worden besproken. Hierop volgend wordt er een gesprekkencyclus op maat afgesproken. De leerkracht is het eerste aanspreekpunt voor leerlingen en ouders.
Soms heeft een leerling extra begeleiding nodig om zich goed te kunnen ontwikkelen. In de klas werken wij met drie verschillende niveaugroepen werken. Het kan zijn dat leerlingen in niveaugroep instructieafhankelijk, voor wie het onderwijs binnen de groep onvoldoende ontwikkeling geeft, een korte periode extra begeleiding krijgen. Dit gebeurt altijd in overleg met de leerkracht, ouders en onze intern begeleider (IB’er).
Soms heeft een meer- of hoogbegaafde leerling juist meer uitdaging nodig en daarvoor is de flexgroep. De flexgroep wordt begeleid door één van onze toptalentcoaches. Als ook de flexgroep te weinig uitdaging biedt, kan er voor gekozen worden om deze meer- of hoogbegaafde leerling aan te melden bij de FlexKlas van onze scholenstichting Fectio. In deze klas werken leerlingen van verschillende Fectioscholen met elkaar aan projecten.
Wanneer wij op school handelingsverlegen zijn, vragen wij externe hulp. Dit kan resulteren in een onderzoek of observatie door een deskundige. Hiervoor is het nodig dat de school, samen met ouders en een deskundige van het samenwerkingsverband (SWV), vooraf een gesprek voert om de hulpvraag duidelijk te stellen. Dit heet een multidisciplinair overleg (MDO).
Wij vallen onder het samenwerkingsverband Profi Pendi. Meer informatie kunt u vinden op www.profipendi.nl en in onze schoolgids. Mocht u nog specifieke zorgvragen hebben, kunt u contact opnemen met onze Intern Begeleider.
|